Een verleidelijk etalageproject aan de Amsterdamse Straatweg in Utrecht

03-07-2018
Heerlijk hoe verrassend de resultaten altijd zijn tijdens de projectweken. Onze eerstejaars Styling, Interieur en Vormgeving kregen de opdracht om een aantal (sommige leegstaande) winkeletalages aan de Amsterdamse Straatweg in Utrecht te voorzien van het thema: proeftuin van vernieuwing van Utrecht.
 
Verleiden tot het maken van een selfie
De opdracht werd steeds door kleine groepjes studenten uitgevoerd. Er werd een digitale weergave gemaakt, props verzameld en uiteindelijk natuurlijk een echt ontwerp in de desbetreffende winkel /pand op locatie. Het ontwerp diende ook als selfiespot voor de Amsterdamsestraatweg. Het winkelend publiek wordt bij elke etalage verleid tot het maken van een selfie met de hashtag #ASW030
 
Oud en nieuw
Arvid Dam (voorzitter Ondernemersvereniging ASW030 en Susan van Duuren kozen uiteindelijk voor de etalage die een keuze vraagt te maken tussen oud Amsterdamsestraatweg en nieuw. Een onderwerp wat momenteel erg leeft. De ontwerpers werden met een mooie bos bloemen in het zonnetje gezet.
 
Foto's: Fem Fotoshop, Utrecht