Studenten maken verfrissende campagnes voor 'vette verleiding' van RIVM
Afgelopen maandag was de kick-off van de 'Vette Verleiding' bij het RIVM. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu zet zich al meer dan 100 jaar in voor een gezonde bevolking in een gezonde leefomgeving. Aanleiding voor de samenwerking met Nimeto is gericht op hun campagne 'Vette Verleiding'. Nederlanders worden steeds dikker; 50% heeft overgewicht - 14,5% obesitas. De gevolgen daarvan zijn een verhoogd risico op diabetes, hart en vaatziekten, kanker en depressie. De oorzaak hiervan ligt veelal in een ongezonde leefstijl.
Waar je bent, is wat je eet
Een gezonde leefstijl is moeilijk vol te houden in de 'food jungle' waarin we leven. De vette verleiding is overal aanwezig: in de kiosk, supermarkt, bouwmarkt, kledingwinkel, drogist, meubelwinkel, pretpark en speeltuin. Je kunt er bijna niet aan ontsnappen. #vetteverleiding wil hier iets aan gaan doen.
Duidelijke opdracht
Eerstejaars studenten van de opleiding Styling, Interieur en Vormgeving en tweedejaars studenten van de opleiding Media en Communicatie zijn de uitdaging aangegaan om voor het RIVM een campagne te bedenken om mensen meer bewust te maken van de vette verleiding. Wat doet het met je, hoe het ook anders kan (#hetkanookanders).
De studenten zijn aan de hand van opdrachten gaan werken om de plaatselijke food jungle in beeld te brengen. Met originele foto's zijn de vette verleidingen in kaart gebracht en deze zijn gebruikt op het Instagramaccount van @vetteverleiding.
Verfrissend, verrassend
Tijdens de kick-off mochten 2 groepen studenten van Media en Communicatie en 2 studenten van Styling, Interieur en Vormgeving hun concept presenteren aan het publiek.
Naast medewerkers van het RIVM waar daarbij ook het Voedingscentrum en de GGD vertegenwoordigd. De verfrissende, jonge kijk van onze studenten op het project worden als zeer verrassend en heel positief ontvangen. Ook de samenwerking hebben zowel het RIVM als de studenten als zeer positief en leerzaam ervaren.
#projectonderwijs #creatieveruimtemakers #rivm #vetteverleiding #zokanhetook